Cele mai mari SUV-uri sunt cele mai lungi, disponibile în variantele de ¾tone: Chevy Suburban, GMC Yukon XL și Ford Excursion. Aceste modele mai noi au arcuri de frână pe puntea-spate, ceea ce le face mai stabile decât SUV-urile mai mici, cu arcuri spirale-spate. Aceste SUV-uri mai mari vor trage în mod similar cu camioanele de ¾ tone (Dodge 2500, Ford F250, GM 2500). În general, ele nu au un ampatament (distanța dintre axele osiilor extreme ale unui vehicul) mai mare decȃt al unui camion.
Așadar, în funcție de greutatea totală a remorcii Dumneavoastră încărcate, ar putea fi necesar un dispozitiv de distribuție a greutății (WD). Un avantaj al Ford Excursion este opțiunea pentru motor diesel, care va adăuga încă 800 de cilindri pe față pentru stabilitate și echilibru atunci când trageți o remorcă.
Pe vehiculele de tracțiune pe roți mai scurte, având o anumită greutate de direcție pe puntea-față a SUV-urilor, transferate din remorcă cu un cârlig de distribuție a greutății, distribuitorul de greutate va oferi un control mai bun și mai puțină muncă din partea Dumneavoastră. Încă o dată vă sfătuim: căutați pachetele de remorcare din fabrică, cu răcitoare externe de transmisie automată, cabluri de racorduri de clasa 3 sau mai mari, cabluri și bare de stabilizare anti-derapare pe axele SUV-ului.
Cele mai noi SUV-uri au frâne pe disc cu 4 roți, ceea ce poate fi un avantaj care încetinește o remorcă. Și bineînțeles că ai nevoie de frâne pe remorcă și de un control al frânei în SUV-ul tău. Oamenii au tractat cu succes remorci pentru transportul cailor de zeci de ani cu cel mai vechi SUV, Suburban.
Dacă trebuie să tractaţi o remorcă cu un SUV mai mic decât cel menționat mai sus, în opinia mea, Chevy TrailBlazer, Dodge Durango, Toyota 4Runner și Ford Explorer și așa mai departe sunt alegeri mai bune pentru un vehicul de remorcare cu remorci ușoare echipate corespunzător, cum ar fi 4000 și mai mici. Aceste SUV-uri au, de asemenea, design “Body on Frame” (“Corp în ramă”, adică încadrate în caroserie), similar camioanelor.
Durango și Explorer 2001, și mai vechi, sunt mai grele decât Jeep Grand Cherokee, Toyota Highlander și SUV-uri mai mici, cum ar fi Suzuki și Kia.
Vă puteţi interesa despre Jeep Cherokee, care trage remorci destul de des. Îl puteţi vedea trăgând remorci și are opțiunea V-8, puterea sa de a trage remorcile se bazează pe șasiul său, de tip”Unibody”.
Iar această putere se poate măsura.
La vehiculele încadrate în caroserie (“Body on Frame”), cârligul receptorului se înșurubează direct pe cadru, la fel ca și punțile-față și -spate. Cadrul preia stresul direct din remorcă și vă oferă mai multă greutate în partea de jos a SUV-ului, un loc bun pentru a deţine greutate pe un SUV. Iar un cârlig de distribuție a greutății poate transfera mai ușor o parte din greutate înainte, pe puntea din față, prin pârghia pe cadru.
Ultima serie de Jeep Cherokee are niște foi metalice pătrate, sudate pe tavă, pentru o putere sporită, dar nu este un șasiu încadrat, cu un corp înșurubat, așa cum este designul “Body on Frame”. Dacă observați la Cherokee, după ce treceți pragul de intrare, picioarele Dumneavoastră coboară într-o gaură, în loc de un nivel plat. Podeaua trebuie să fie ondulată, ondulată ca un acoperiș de hambar, pentru a face ca acest nivel să nu fie înșurubat pe un cadru. Companiile de automobile fac această construcție “Unibody”, pentru a ușura vehiculele pentru kilometrajul pe gaz și a economisi bani.
Pentru a adăuga un cârlig pentru receptor la Cherokee, cârligul se înșurubează la osia din spate, care, la rândul său, se înșurubează la tava metalică. Deci, tensiunea din remorcă se îndreaptă doar către sub-rama axului spate și către șuruburile și bucșele de cauciuc care leagă axul de podeaua din tablă.
Deci, în măsura în care folosiţi un cârlig de distribuție a greutății (recomandat cu tărie), pentru a distribui greutatea la puntea din față, trebuie o pârghie la podeaua dintre axe. Poate că primul “Unibody” pe care l-aţi folosit a fost VW Beetle. Vă amintiţi că tava de podea se rupea și vă puteaţi uita în jos și vedeaţi drumul printre picioare?… Vă puteți imagina tractarea unui trailer pentru transportul cailor cu un astfel de vehicul învechit?
Cele mai mici clase de SUV-uri, cum ar fi Ford Escape, Toyota RAV4 și așa mai departe sunt SUV-urile “Front Wheel Drive”. Acestea se încadrează în aceeași categorie de remorcare ca și minidubele “Roată față” (“Front Wheel Drive”).
Pentru a deplasa greutatea cât mai departe posibil pe direcţia axelor de antrenare pentru tracțiune, este necesar un dispozitiv special de fixare a receptorului. La nivelul de jos puteți trage cu siguranță o remorcă de cai cu un SUV echipat corespunzător atunci când este prinsă în mod corespunzător, cu un sistem alcătuit din cârlig de remorcare, motor, transmisie și raportul punții spate, în graniţele capacității de limitare a greutății pe care o indică fabrica.
În cadrul reparaţiilor de camioane – Arad, Matei Truck Service vă aşteaptă cu profesionalism pentru orice tip de intervenţie.