iulie 25, 2018
Matei Ioan
  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Avarii frecvente, tot ce trebuie să știți

Avarii frecvente, tot ce trebuie să știți

Având în vedere că avariile reprezintă o chestiune cu care mereu se confruntă șoferii, noi, cei de la Matei Truck Service din Arad, vrem să vă vorbim în acest articol despre câteva dintre cele mai frecvente avarii și să vă dezvăluim tot ce trebuie să știți.

ABS

  • Ce este: Sistemul electronic care, în cazul frânării bruște, împiedică blocarea roților. În acest fel, șoferul menține controlul direcției pentru a putea să se întoarcă, pentru a evita un obstacol etc.
  • Ce se întâmplă: Se defectează unele dintre piesele sale, în mod normal, cele de pe roată, responsabile cu blocarea roții.
  • Cum se detectează: Martorul ABS se aprinde la bord. Dacă trebuie să faceți o frânare de urgență, sistemul ABS nu va funcționa.
  • Cum să o rezolvați: este necesar să înlocuiți piesa defectă.

Alternator

Bateria auto este responsabilă pentru alimentarea cu energie a echipamentelor electrice și alternatorul este responsabil de reîncărcarea în mod constant a bateriei. Avantajul alternatorului este că acesta este mai compact și generează mai multă energie atunci când motorul se rotește încet.

Funcționarea sa se bazează pe legea lui Faraday, potrivit căreia o bobină de sârmă se deplasează într-un câmp magnetic și se încarcă cu energie electrică. În alternator, componenta magnetică este numită rotor și se rotește în interiorul părții staționare sau stator. Pentru performanțe maxime, un alternator trebuie să se rotească rapid, astfel încât unirea sa cu motorul, care preia energie pentru a se roti, se realizează prin intermediul unor scripeți, astfel încât alternatorul se rotește la turația dublă a motorului.

Baterie

-Ce este. Elementul care furnizează electricitate vehiculului pentru pornire și când motorul nu funcționează.

-Ce se întâmplă. Bornele oxidează în timp, astfel încât acestea pot împiedica circulația ccorespunzătoare a curentului. De asemenea, cablurile pot slăbi din cauza vibrațiilor.

– Cum se detectează avaria. Vor apărea defecțiuni electrice continue. Dacă cablurile sunt slăbite, mașina rămâne fără electricitate.

– Cum se poate remedia acest lucru. Se înlocuiesc cablurile, deși, uneori, este suficient să le curățați. După ce le curățați, va trebui să le reconectați la baterie și să strângeți bornele.

Bujii

  • Ce sunt. Elementele care produc scânteia care arde amestecul aer / benzină.
  • Ce se întâmplă. Se udă și scânteia este mai puțin eficientă.
  • Cum detectați problema. Motorul nu mai merge cum trebuie, se îneacă.
  • Cum să remediați acest lucru. Trebuie să uscați bujiile și să soluționați problema care conduce la udarea lor: o scurgere de apă sau de ulei.

Catalizator

  • Ce este. O parte a țevii de eșapament care arde complet gazele generate de motor pentru a reduce emisiile poluante.
  • Ce se întâmplă. Evacuarea este formată din mai multe secțiuni prinse între ele cu șuruburi chituite cu un chit foarte rezistent la temperatură. Este posibil ca acestea să se slăbească și să își dea drumul.
  • Cum detectați problema: Când se desprind, cad pe sol. Veți putea vedea ușor șurubul căzut.
  • Cum să rezolvați asta. Înlocuiți catalizatorul.

Cureaua de distribuție

  • Ce este. Elementul care sincronizează mișcarea supapelor cu cea a pistoanelor.
  • Ce se întâmplă: Se rupe.
  • Cum detectați problema: Motorul se oprește și emite un zgomot puternic.
  • Cum remediați problema. De obicei afectează părțile interne ale supapelor motorului, ale pistoanelor. Dacă nu este așa, schimbați doar centura.

Închiderea centralizată

  • Ce este. Sistemul electric care închide și deschide ușile.
  • Ce se întâmplă: Unul dintre motoare sau unitatea de comandă care o controlează se defectează, astfel încât nu “acționează” portierele… sau oricare dintre ele. În plus, telecomanda poate să nu funcționeze sau să fie decodificată – vehiculul nu o recunoaște.
  • Cum detectați problema. Nu se poate deschide sau închide mașina. Dacă telecomanda este decodificată, este posibil să nu puteți porni.
  • Cum rezolvați problema: Mai întâi, verificați dacă legăturile sunt bune, dacă este cazul, trebuie să înlocuiți motorul sau tabloul de distribuție. Dacă este telecomanda, verificați bateria sau codificați cheia într-un atelier specializat.

Consumul de ulei

  • Ce este. Defecțiunea care vă obligă să vă opriți pentru a nu provoca daune motorului din cauza lipsei de ulei.
  • Ce se întâmplă. Motorul consumă ulei datorită uzurii pistoanelor, cilindrilor și supapelor sau datorită unei defecțiuni de proiectare.
  • Cum detectați problema: Nivelul de ulei scade treptat. Dacă scade mai mult de 1 litru / 1000 km – veți vedea un fum albăstrui ieșind prin țava de eșapament.
  • Cum să remediați acest lucru: Producătorii auto nu consideră asta o problemă atâta timp cât nu depășește un litru per 1000 de kilometri. Dacă este mai mare, trebuie să reparați motorul.

Acestea sunt doar câteva dintre avariile frecvente. Dacă vă confruntați cu ele sau diverse alte avarii și nu le puteți soluționa singuri, vă recomandăm să ne contactați, dacă treceți prin Arad.

Dispunem de un atelier mobil foarte bine dotat, ce ne permite să intervenim rapid acolo unde este nevoie și să facem reparații clime camioane în Arad sau reparații clime tir în Arad. Ne mândrim cu faptul că avem un truck service în Arad format din adevărați profesioniști.

Călătorii fără avarii vă dorim!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}