Anvelopa plată este, fără îndoială, componentul unui autovehicul care a suscitat cel mai mare interes de-a lungul timpului. Priviţi orice film sau fotografie din epoca timpurie a automobilelor și, mai devreme, mai degrabă decât mai târziu, cineva își va sufleca mânecile și va merge să lucreze la un pneu.
Matei Truck Service este un atelier specializat in reparatii camioane in Arad la care poti apela oricand ai nevoie.
Pneurile anterioare ale autovehiculelor erau în esență versiuni ale pneurilor pentru biciclete. Dar au evoluat repede, pentru a îndeplini cerințele mai riguroase pe care le-au introdus mașinile și camioanele timpurii. Îmbunătățirea drumurilor și autostrăzilor a avut o mare importanță. Așadar, astăzi, eșecurile legate de anvelope sunt relativ rare în comparație cu cele din primii ani ai manipulării volanului.
Anvelopele plate continuă însă să rămână o amenințare serioasă pentru flotele de astăzi. Și, bineînțeles, atunci când apar accidentele, se întâmplă rar în fața vreunui magazin local de anvelope pentru camioane. Iar fixarea unei anvelope pentru camioane este o afacere complicată şi, fireşte, foarte responsabilă, căci este orientată spre siguranță. Spre deosebire de un şofer întreprinzator al unei maşini de pasageri, doar folosirea unui set de dopuri pentru anvelope şi setarea Dumneavoastră la lucru a nu va rezolva treaba în cazul reparaţiei la roata unui camion.
Și, bineînțeles, anvelopele nu sunt ieftine. Managerii inteligenți ai flotei înțeleg că salvarea fiecărui kilometru posibil prin folosirea aceleiaşi anvelope economisește bani. Ceea ce înseamnă că repararea corectă a anvelopei după apariția unor defecțiuni este vitală atât pentru productivitatea vehiculelor, cât și pentru profitabilitatea flotei.
Când apar veştile proaste
Printre multiplele lucruri din cadrul operaţiunilor de flotă, șoferii sunt prima linie de apărare când vine vorba de reparațiile anvelopei. Iar această apărare ar trebui să înceapă în fiecare zi printr-o inspecție detaliată înainte de călătorie, cu accent pe starea bună a pneurilor.
Cea mai rapidă și sigură modalitate de a determina dacă există o răsuflare lentă dintr-o anvelopă este verificarea presiunii în anvelope cu un indicator de anvelope corect calibrat. Din nefericire, mulți șoferi încă mai cred că lovirea unui pneu cu vreun mȃner de sculă este singurul test de presiune necesar. Experții anvelopei susțin că lovirea unei anvelope cu un baston nu face decȃt să confirme că există aer prezent în carcasă.
Următorul lucru bun pentru a pune un indicator pe o tijă de supapă este o inspecție atentă a tuturor suprafețelor vizibile ale pneurilor. Conducătorii auto ar trebui să inspecteze anvelopele înainte și după o călătorie. Și tehnicienii ar trebui să aibă timp să se uite la anvelope în timpul oricăror controale de întreținere.
Atenţia ar trebui orientată către orice semn de insuficiență a aspectului şi funcţionării anvelopei, care, în general, apar ca zone “balon” (băşici) pe suprafața sau pe părțile laterale ale pneurilor, precum și pe orice obiecte străine care ies din acele zone. Dacă se observă ceva care iese dintr-o anvelopă, verificați dacă aerul se scurge, prin punerea lichidului în zona în cauză pentru a vedea dacă se formează bule de aer. Apa şi săpunul sunt cele mai bune, dar bună mai este, la iuţeală, şi clasica salivă, care, aplicată în acea zonă, va face un vȃrf.
Schimbări la nivelul pregătirii
Dacă sunteți şi mecanic, în acelaşi timp, și aveți probleme la anvelopa de pe camion, există mai multe linii directoare de inspecție formală, în conformitate cu instrucțiunile producătorului de cauciucuri. Pentru repararea anvelopei pentru camioane și autobuze, înainte de a examina o anvelopă, aceasta trebuie plasată într-o cușcă de siguranță aprobată și apoi umflată la presiunea recomandată (de funcționare normală). În acest moment, puteți aplica o soluție de săpun și apă pentru a detecta deteriorarea și orice scurgere de aer corespunzătoare.
“Întotdeauna recomandăm tehnicienilor de anvelope să folosească unitățile de reparații anvelope aprobate, în conformitate cu procedurile recomandate de industrie, în conformitate cu liniile directoare”, spune Brian Buckham, director general de marketing la Goodyear, una dintre primele companii producătoare.
“Tehnologia de reparare a anvelopei pentru camioane și autobuze este dovedită și a rămas relativ neschimbată de mulți ani. Aceste linii directoare vă pot ajuta tehnicienii să repare anvelopele în condiții de siguranță și eficiență. Dacă este făcută corect, o reparație poate mări durata de viaţă rămasă a anvelopei. “
“Tehnologiile de bază folosite în repararea anvelopelor nu s-au schimbat mult în ultimul timp”, afirmă Phil Arnold, inginer de teren, asistență tehnică pentru clienți, anvelope Michelin Americas Truck (alt producător de top). “Totuși, ceea ce s-a schimbat este accentul pus pe formarea adecvată a tehnicienilor care efectuează reparațiile anvelopei.”
✓ În cadrul reparaţiilor de camioane – Arad, Matei Truck Service vă aşteaptă cu profesionalism pentru orice tip de intervenţie.