Motoarele de camioane sunt motoare de combustie internă, același tip de motor folosit de majoritatea mașinilor, exceptând mașinile electrice. În acest articol, Matei Truck Service din Arad vă va vorbi despre motoarele camioanelor și caracteristicile lor.
Cu toate acestea, studiind în profunzime motoarele camioanelor și caracteristicile lor, putem observa că există diferite diferințe cu privire la motoarele mașinilor. Pentru început, multe mașini folosesc motoare pe benzină, în timp ce combustibilul cel mai utilizat pentru motoarele camioanelor este motorina.
Marea majoritate a camioanelor, în special cele mari au motor diesel. Motorul diesel are o serie de beneficii pentru transportul încărcăturii grele datorită caracteristicilor despre care vom vorbi în continuare.
Caracteriticile motoarelor de camioane (Diesel)
Pentru a evita sau a reduce defectiunile camioanelor in timpul curselor va recomandam sa apelati la serviciile Matei Truck Service unde veti beneficia de:
- evaluare si diagnoza gratuita
- intretinere si reparatii camioane
- intretinere si reparatii remorci
- intretinere si reparatii clime
Pentru programari sunati la: 0746 031 551 (Matei Vasile)
Utilizarea combustibilului Diesel
Aceasta este principala caracteristică, care este foarte importantă având în vedere că motorina este un combustil cu un randament ridicat, fiind un avantaj pentru companiile de transport de materiale și produse, printre altele.
Înaltă eficiență termică
Motoarele diesel sunt considerate motoare cu combustie internă cu cea mai ridicată eficiență termică. Acest lucru se datoarează în principal a unei rate de expansiune ridicate și unei combustii care cere puțin combustibil, ceea ce permite disiparea căldurii datorată execesului de aer din amestec.
Nu necesită un sistem de aprindere de înaltă tensiune
Aerul este comprimat ridicând temperatura sa în interiorul cilindrului până în punctul în care motorina atomizată în camera de combustie experimentează o aprindere spontană și arde complet. Acest lucru evită necesitatea unui sistem de aprindere pentru realizarea combustiei așa cum se întâmplă în cazul motoarelor pe benzină.
Pentru realizarea combustiei pe timp de frig, în mod normal se folosește un sistem de preîncălzire electrică care permite atingerea temperaturii dorite prin intermediul compresiei mecanice a aerului.
Lipsa sistemului de aprindere și începutul operațiunii le permite acestor motoare să fie foarte fiabile, dar și ușor adaptabile la condițiile de înaltă umiditate.
Longevitate
Se crede că viața utilă a motoarelor diesel este aproximativ dublă față de viața utilă a motoarelor pe benzină, ceea ce este clar un beneficiu pentru camioane. Acest lucru se datorează faptului că aceste motoare sunt foarte robuste și părțile folosite la fabricarea lor sunt foarte rezistente.
Mai prietenoase cu mediul
Deși multe persoane cred că motoarele de camioane poluează mai mult decât motoarele mașinilor pe benzină, de fapt se întâmplă contrariul. Concentrația de monoxid de carbon la ieșire este minimă în cazul motoarelor diesel.
În plus, odată cu evoluția combustibililor în încercarea de a polua mai puțin mediul, s-a obținut Biodiesel-ul, care este un combustil care nu provine din petrol, ci este sintetizat ușor și poate fi utilizat de către motoarele diesel, direct, fără necesitate de adaptare sau aditiv cum se întâmplă în cazul motoarelor pe benzină atunci când se folosesc compustibili sintetici.
Cuplu mai mare
Datorită compresiei mari, motoarele diesel ale camioanelor produc un cuplu mai mai mare la turație decât motoarele pe benzină. Acest lucru este benefic când vine vorba de transportarea încărcăturilor grele.
Putere
În principiu motoarele diesel au o relație greutare-putere slabă, având în vedere că operează la viteze mici din cauza greutății și robusteții componentelor create pentru a rezista la presiuni înalte și încărcături prezente în timpul funcționării sale. Dar datorită evoluției motoarelor de camioane, a modificărilor simple, acestea permit o creștere a puterii.
Bineînțeles, acest lucru are drept consecință o creștere a temperaturii motorului, dar asta nu este o problemă, având în vedere că aceasta este contracarată de sistemele de răcire integrate, prin intermediul unui component numit intercooler (radiator intercooler).
Trebuie remarcat că există mulți fabricanți care susțin că produc cele mai bune motoare pentru camioane. Pe de altă parte, mulți producători au optat să folosească motoare fabricate de terți pe camioanele lor.
În concluzie, motoarele de camioane sunt motoare create cu caracteristici care permit acoperirea principalelor cerințe. Ele sunt folosite pe vehicule de transport care cară încărcături mari, merg pe distanțe lungi. Pentru ca motoarele să fie eficiente în timp, caracteristicile cele mai importante sunt cele menționate mai sus.
Atunci când alegeți un camion sperăm să țineți cont de aceste caracteristici, iar când întâmpinați probleme cu motorul, să ne contactați. Vom interveni rapid cu atelierul mobil din Arad si service-ul mobil din Timisoara.
Executăm reparații camioane sau reparații tir în Arad. Suntem cei mai buni și ne mândrim cu acest lucru.
Contactați-ne și vă veți convinge!