În acest articol Matei Truck Service din Arad vă spune tot ceea ce trebuie să știți despre sistemul de frânare cu aer, o parte a camionului care ar trebui să fie cunoscută.
Sistemul de frânare cu aer (sau frâna pneumatică) a camioanelor este foarte simplu și în aproape toate camioanele funcționează în același mod.
Cunoașterea părților camionului dvs. și a ceea ce fac reprezintă o chestiune fundamentală pentru funcționarea optimă a acestuia. Nu contează dacă sunteți proprietarul unui camion de marfă sau șoferul unuia, o bună cunoaștere a pieselor sale vă va permite să folosiți bine vehiculul, să îi prelungiți viața și să evitați orice neplăcere.
In cazul in care aveti probleme cu camionul in trafic, Matei Truck Service sta la dispozitia dumneavoastra cu:
- atelier mobil pentru camioane in Arad – disponibil Non Stop
- service mobil pentru camioane in Timisoara – deschis Non Stop
Pentru a evita sau a reduce defectiunile camioanelor in timpul curselor va recomandam sa apelati la serviciile Matei Truck Service unde veti beneficia de:
- evaluare si diagnoza gratuita
- intretinere si reparatii camioane
- intretinere si reparatii remorci
- intretinere si reparatii clime
Pentru programari sunati la: 0746 031 551 (Matei Vasile)
Toate sistemele de frânare cu aer utilizează presiunea aerului pentru a face ca frâna să funcționeze atunci când puneți piciorul pe pedală. Aerul este depozitat în mai multe rezervoare de presiune și un compresor îl presurizează în motorul camionului. Cele mai multe, dacă nu toate sistemele, funcționează la presiune de 685 Kpa, 99,5 PSI sau 6,85 bar.
Unele sisteme au un uscător de umiditate pentru a preveni răcirea în timpul iernii. Uscătorul de aer are un cartuș în interior care trebuie schimbat o dată pe an. Compresorul presurizează aerul, care trece prin ventilator și în rezervoare. Odată ajuns în rezervoare, trece la două sisteme diferite.
Sistemul de urgență
Acest sistem eliberează frâna de mână și păstrează puțin aer de rezervă pentru a fi utilizat în caz de scurgere. Funcționarea sistemului frânei de mână în cazul majorității camioanelor se bazează pe arcurile din camerele de aer care se află pe puntea spate sau pe osiile vehiculului care operează frâna de mână.
Pentru a aplica frâna de mână, supapele de comandă ale manetei gradate se acționează în poziția ON și atunci se declanșează aerul din circuitul frânei de mână.
Prin urmare, arcul frânei de mână se extinde pentru a deplasa tija și acționa frâna în formă de S. Acesta asigură pantofii de frână pentru a susține tamburii frânei din spate.
Indicator de avertizare a presiunii la frânare
Indicatorul de avertizare a presiunii frânei se va aprinde atât în cazul presiunii scăzute a aerului (mai mică de 4,9 bari), cât și al presiunii ridicate a aerului (mai mare de 8,1 bari).
Avertizare privind presiunea scăzută a aerului
Dacă presiunea scade sub 4,9 bari în sistemul de frânare, se va aprinde indicatorul de avertizare pentru presiune scăzută.
Indicator de presiune a aerului
Presiunea aerului din sistemul de frânare este indicată de un indicator comun de presiune a aerului.
Camioanele au un indicator de presiune a aerului care are două indicatoare de avertizare de joasă presiune echipate cu un buzzer de avertizare integrat. Senzorii din rezervoarele principale și secundare de aer detectează presiunea aerului. Lampa de control se aprinde în cel principal și cel secundar în funcție de diferența de presiune. Asta înseamnă că lumina de avertizare indică circuitul cu o presiune mai mică a aerului. Buzzerul de avertizare se va activa când presiunea aerului din sistem scade sub 4,9 bar și crește peste 8,1 bar.
Aceasta este o funcție de siguranță, deci dacă opriți camionul, deoarece presiunea este prea mică, sistemul de frânare nu va funcționa.
Frâna de serviciu
Acest al doilea sistem oprește vehiculul când pedala de frână este apăsată. Procedând astfel, acesta trece prin supapa de pedală, care modulează fluxul de aer către camerele de frânare. Camerele de frânare împing în schimb regulatoarele de frânare, componente care mențin frânele reglate. Există diferite tipuri de regulatoare de frânare: manuale și automate.
Regulatoarele manuale de frânare sunt exact așa cum sugerează și numele lor. Acestea trebuie reglate manual pentru a menține frânele reglate.
Regulatoarele automate sunt ajustate, așa cum sugerează și numele, automat pentru a menține frânele reglate. Funcționarea sa este optimă dacă frânele se lubrifiază constant. Problema este că majoritatea oamenilor nu o fac și, prin urmare, acestea se blochează și nu mai funcționează. În cazul în care aveți regulatoare automate, este recomandat să utilizați vaselină albă pe bază de litiu.
Regulatoarele de frână rotesc o axă care rotește, de asemenea, frâna excentrică în formă de S prin împingerea pantofilor de frână pe tamburi. În cadrul axelor excentrice S se află rulmenții, care trebuie verificați de fiecare dată când pantofii se schimbă. Aceștia trebuie, de asemenea, unși.
În cele din urmă, există frânele de pneumatice pe disc, dar acestea nu sunt foarte frecvente. Cei mai mulți pantofi de frână au un indicator care avertizează când trebuie înlocuite. Înlocuirea include, de asemenea, accesorii precum arcuri și rulmenți pentru frâne. În mod similar, tamburii trebuie înlocuiți întotdeauna când schimbați pantofii de frână. Acest lucru este indicat pentru că se vor uza și crăpa în timp.
Dacă aveți probleme cu sistemul de frânare, vă recomandăm să ne contactați. Vă punem la dispoziție cel bun service camioane din Arad. Intervenim rapid cu un service mobil pentru reparații camioane în Arad sau în apropiere de Arad.
Contactați-ne, căci nu veți regreta!